Aan de online strategie en e-commerce exploitatie was echter nog nauwelijks aandacht besteed. Orange Juice werd gevraagd om de vier jaar die volgden het e-commerce project en de online marketing voor A Beautiful story te professionaliseren.
Ontdek de succesvolle samenwerking tussen Orange Juice en A Beautiful Story, waarbij wij van A tot Z de online marketing verzorgde. Met een resultaatgerichte aanpak en uitgebreide expertise brachten we het verhaal van A Beautiful Story tot leven in de digitale wereld, waardoor een sterke online aanwezigheid werd gerealiseerd.Â
Cathelijne formuleerde samen met Orange Juice de online strategie voor de periode 2018 t/m 2021. Met als doel een online omzet van E 1.000.000 na 4 jaar. Orange Juice stelde een plan op voor het e-commerce project en maakt gedetailleerde prognoses. Alles werd in kaart gebracht; van keywords, concurrenten, Google posities tot webshop performance en conversie optimalisatie. Er werden KPI’s geformuleerd, zodat we op weekbasis de voortgang konden monitoren en waar nodig bijsturen.
Om de ambitieuze doelstellingen te behalen stelden we een team samen met marketeers en designers van A Beautiful Story en experts van Orange Juice op het gebied van design, development en online marketing. Het team gaat intensief samenwerken en maandelijks is er een gezamenlijke werksessie. Alle projectdeelnemers en stakeholders hebben middels een realtime marketingdashboard inzicht in de voortgang.
Sieraden met een verhaal
A Beautiful Story is daadwerkelijk een prachtig verhaal. Een fairtrade sieradenmerk waarbij de producten worden gemaakt door getalenteerde vakmensen uit Nepal. De oprichtster Cathelijne Lania bouwt al sinds 2006 aan dit merk en de sieraden zijn verkrijgbaar in meer dan 500 winkels en in de eigen webshop.
Resultaat
Middels onze online inspanningen hebben we na een jaar de online omzet al weten te verdubbelen en deze verdubbeling zette door. Dit vroeg ook veel van de processen aan klantzijde, denk hierbij aan customer support en logistieke afhandeling. Omdat het behalen van resultaat een continu proces is, spraken we maandelijks af met het team van A Beautiful Story. Tijdens zo’n overleg bespraken we de resultaten van afgelopen maand en de actiepunten voor de komende periode. Dit alles met onderbouwing en analyse van de resultaten, zodat er sprake was van een datagedreven aanpak.
Wist je dat..
We om de conversie te optimaliseren testbestellingen hebben gedaan, de userinterface hebben geanalyseerd, A/B testen uitvoerden en zoveel mogelijk data hebben verzameld. Op basis van deze gegevens hebben we websiteverbeteringen kunnen identificeren en doorvoeren. Een belangrijk onderdeel hiervan was het verbeteren van het responsive design. Verder hebben we het Thuiswinkel Waarborg keurmerk verkregen en Livechat geïmplementeerd voor online interactie met bezoekers. Al deze inspanningen hebben geleid tot een significante verbetering van het conversiepercentage.
Vanaf de start heeft Orange Juice ons meegenomen in een resultaatgerichte en datagedreven aanpak. We zijn bijzonder enthousiast over de online resultaten en de plezierige samenwerking. Het is in alle opzichten echt samen-werken!